Hele Dag Slipcursus (met eigen auto)

Tijdens deze slipcursus zal je de gehele dag bezig zijn met 2 dingen. Bewustwording en stuurmansvaardigheden. Een zeer gevarieerd programma waarbij er diep ingegaan wordt op de risico’s die het dagelijks verkeer met zich meebrengt, maar je ook je rijgedrag leert aanpassen op verschillende verkeerssituaties. Mocht het dan toch nog misgaan, dan leer je tijdens deze slipcursus, hoe te handelen om in ieder geval de situatie niet te verergeren.
Deze slipcursus wordt in eigen auto gedaan. Expres! Dit omdat je dan ook leert hoe je eigen auto in bepaalde omstandigheden reageert. De oefeningen tijdens deze slipcursus zijn zodanig gemaakt, dat er geen slijtage zal plaatsvinden aan je auto. Je auto is gewoon verzekerd en leasemaatschappijen staan juist achter een soort slipcursus als deze.

Het programma tijdens deze slipcursus is als volgt:
• 08:30 – 09:00 Ontvangst met koffie en koek
• 09:00 – 10:00 Theorie programma
• 10:00 – 11:00 Slipcursus onderdeel 1
• 11:00 – 12:00 Slipcursus onderdeel 2
• 12:00 – 13:00 Lunchpauze
• 13:00 – 14:00 Slipcursus onderdeel 3
• 14:00 – 15:00 Slipcursus onderdeel 4
• 15:00 – 16:00 Slipcursus onderdeel 5
• 16:00  Afsluiting met certificaat!

De slipcursus zal starten met een uur theorie. Hier zal tijdens een interactief theoretische presentatie duidelijk gemaakt worden waarom dit soort trainingen zo belangrijk zijn. Er zal stil gestaan worden bij de feiten over de risico’s die het dagelijks verkeer met zich meebrengt, en er wordt uitleg gegeven over de praktijkonderdelen die tijdens deze slipcursus behandelt gaan worden.

Slipcursus onderdeel 1: Stuurslalom.
Misschien nog niet enorm spectaculair, maar wel enorm belangrijk. Er wordt gekeken naar een goede zithouding en er zal een stuurslalom gereden worden om de juiste stuurtechniek aan te leren die in de volgende oefeningen van de slipcursus van belang is. Tevens worden andere afstellingen en tips besproken tijdens dit 1e onderdeel van de slipcursus.

Slipcursus onderdeel 2: Noodstop op stroef wegdek.
Tijdens deze oefening van de slipcursus leer je het verschil tussen hard remmen en een echte noodstop! Er is gebleken dat er tijdens een noodsituatie simpelweg niet hard genoeg geremd wordt. Met als gevolg dat de remweg langer wordt. Door op dit onderdeel van de slipcursus te oefenen hoe je een goede noodstop i.c.m. ABS kan maken zal hier beter op gereageerd kunnen worden mocht het een keer voorkomen.

Slipcursus onderdeel 3: Noodstop op glad wegdek (i.c.m. daling)
In vergelijking met een noodstop op stroef wegdek zal bij het 2e onderdeel van de slipcurus ook een noodstop op glad wegdek gemaakt worden. Hier wordt gekeken wat er nog met ABS kan, op het moment dat er minder of zelfs geen grip meer is. Hier wordt (indien aanwezig) ook het grote verschil getoond tussen een zomerband en een winterband. Ook bij dit onderdeel van de slipcursus wordt geleerd om zo hard mogelijk te remmen, i.c.m. uitwijken, maar dan op glad wegdek.

Slipcursus onderdeel 4: Gladde bocht.
Wat gebeurd er met mijn auto als ik te hard de bocht in ga? Door middel van een speciale epoxylaag maken wij de baan glad, waardoor er tijdens deze slipcursus op lage snelheid ervaren kan worden hoe het is om “te hard” de bocht in te gaan. Wat belangrijk om te leren bij deze oefening van de slipcursus is, om te kijken hoe jijzelf maar ook de auto reageert mocht dit gebeuren.

Slipcursus onderdeel 5: Verschuifplaat op glad wegdek.
De meest leuke oefening! Tijdens dit onderdeel van de slipcursus zal de auto door middel van een hydrolische schuifplaat dwars de gladde baan opgegooid worden. Tijdens dit onderdeel van de slipcursus is het aan jou de taak om als bestuurder ervoor te zorgen dat de auto weer in het gareel komt en uit de slip. Ook hierbij is het belangrijk om te leren hoe de auto maar ook jijzelf reageert mocht dit in het echt gebeuren.

Rond 16:00 uur zal er een afsluiting zijn met een certificaat van deelname aan deze slipcursus!

Voor meer informatie neem Contact op.